چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ویدئو | ره باغ حضرت زهرا سلام الله علیها در جوار حرم مطهر رضوی افتتاح شد

  • کد خبر: ۱۱۱۷۲۱
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵
ویدئو | ره باغ حضرت زهرا سلام الله علیها در جوار حرم مطهر رضوی افتتاح شد
با حضور شهردار مشهد مقدس، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، رییس شورای شهر و جمعی دیگر از مسئولین شهری و استانی، ره باغ حضرت زهرا سلام الله علیها در جوار حرم مطهر رضوی با اعتبار بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان و مساحت بیش از ۲۲ هزار متر مربع افتتاح شد.

مهدی صبوری نیک | شهرآرانیوز؛ عصر امروز چهارشنبه (۱۸ خرداد ۱۴۰۱) با حضور شهردار مشهد مقدس، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، رییس شورای شهر و دیگر مسیولین استانی و شهری، ره باغ حضرت زهرا سلام الله علی‌ها در جوار حرم مطهر رضوی با مساحت ۲۲ هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

در این مراسم، عبدالله ارجائی؛ شهردار مشهد طی سخنانی اظهار کرد: مشهد مقدس در طی هزار و دویست سالی که از عمرش می‌گذرد از یک باغ خصوصی به یک ابر شهر جهانی تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه در مشهد همه مجاور و زایر و خادم هستند و هر کسی در این شهر و در هر رشته و عرصه‌ای لباس خدمت به تن دارد، گفت: اگر فرهنگ زائر، خادم و مجاور جاری شود آن روز شهر رضوی خواهیم داشت، اما برای تشکیل آن از لحاظ کالبدی چند الزام وجود دارد که یکی از ان‌ها و‌ضروری تری آن همدلی خادمین است.

ارجائی در خاتمه بیان کرد: برای تبدیل حرم به مرکز کالبدی نیاز به همراهی چند دستگاه اجرایی از جمله وزارت راه و شهر سازی، شهرداری، آستان قدس رضوی و دیگر دستگاه‌ها داریم که باید در آینده‌ی نزدیک محقق شود.
در ادامه حسن موحدیان؛ فرماندار مشهد هم طی سخنانی به اهمیت خدمت به زایرین و مجاورین حضرت رضا علیه السلام از دیدگاه امام و رهبری اشاره و گفت: ما باید خود را برای پذیرایی و میزبانی از سی میلیون زایر حضرت رضا علیه السلام آماده کرده و باید امکانات رفاهی لازم را به این جهت فراهم آوریم.

ویدئو | ره باغ حضرت زهرا سلام الله علیها در جوار حرم مطهر رضوی افتتاح شد

رئیس شورای شهر مشهد در بخش دیگر از سخنانی خود به آمادگی شورای شهر و مدیریت شهری در دوره ششم به جهت حل مشکلات اطراف حرم مطهر رضوی اشاره کرد.

مالک رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از دیگر سخنرانان این مراسم بود که او هم بر لزوم دغدغه داشتن نسبت به خدمت به زایران حضرت رضا علیه السلام تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت توجه به افزایش سرانه‌های خدمت به زایران و مجاوران حضرت رضا علیه السلام به ویژه در خصوص پارکینگ، سرویس بهداشتی اشاره کرد.

رحمتی گفت: باید ما خود را آماده خدمت به دو برابر جمعیت فعلی زایران حضرت رضا علیه السلام یعنی جمعیت بیش از شصت میلیون نفر کنیم، اما این مهم نیازمند افزایش امکانات است.

سید فرهاد حجازی سخنران دیگر این مراسم در خصوص این ره باغ گفت: این ره باغ با اعتبار بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان و مساحت بیش از ۲۲ هزار متر مربع در جوار حرم مطهر رضوی قرار گرفته است.

شهردار منطقه ثامن، محل تامین منابع مالی این ره باغ را از محل اوراق ۶ شهرداری برشمرد و گفت: در این ره باغ به مواردی همچون حفظ و یاد محله‌های قدیمی همچون کوچه سیاه آب و راسته‌ی پرنده فروش‌ها، جانمایی دو آبنما به جهت استفاده در باغ‌های ایرانی توجه ویژه‌ای شده است.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->